Friday, 23 January 2015

Kisah sebenar remaja yang menjadi viral di laman sosial

Polis menafikan dakwaan seorang remaja lelaki berusia 13 tahun berada dalam keadaan hilang ingatan, ketika ditemui di bandar ini, malam kelmarin.

Difahamkan remaja terbabit hanya membuat cerita kononnya dia hilang ingatan, dan hanya mengingati nama dan tempat tinggalnya di Selangor.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Muhamad Zaki Harun berkata, remaja berkenaan sebenarnya tinggal di Senawang, di sini, dan difahamkan berselisih faham dengan keluarga sebelum keluar dari rumah tanpa pengetahuan ibunya.

“Namun, dia ditemui orang awam dan memberitahu tidak ingat apa-apa kecuali berasal dari Selangor. Tapi, dia kemudian mengaku cerita itu tidak betul.

“Kita menyerahkannya kepada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) dan dia sudah diserahkan kembali kepada ibunya petang tadi (semalam),” katanya.

Sebelum ini, foto kanak-kanak itu sedang menangis disertakan dengan cerita dia ditemui dalam keadaan tidak mengingati apa-apa, kecuali nama dan berasal dari Selangor heboh diperkatakan dan mula menjadi viral di laman sosial.

Sinar Harian