Friday, 28 February 2014

Jin suka ganggu wanita solehah?

Berdasarkan pengalaman saya dalam bidang rawatan Islam semenjak 10 tahun yang lalu, saya selalu mendapati ramai benar perempuan yang beragama (jenis bertudung labuh, purdah, jenis menjaga diri) kena gangguan Jin, sihir dan makhluk halus.

Sementara perempuan yang kurang beragama, berpakaian mendedahkan aurat, ber'couple' dengan jantan sana-sini sihat dan segar-bugar saja tak diganggu Jin atau makhluk halus.

Sihir atau sakit pelik-pelik pun jarang. Datang bulan pun 'normal' dan rileks saja sementara yang beragama ni punyalah perit, minta jampi dan air ubat itu ini, makan herba sana-sini sebab tak sihat.

Manakala yang kaki beragama, rajin pi mengaji dan jenis bertudung labuh ni mesti selalu pi merawat, jumpa ustaz, darul 'rawat' dan sebagainya.
Berdasarkan pemerhatian saya, semua ini berpunca dari sejenis Jin yang bernama 'hormon'. Jin ini kurang mengganggu perempuan yang kaki sosial, ada pakwe sebab hormon dia biasanya Ok kecuali apabila 'pakwe' dia melarikan diri setelah dirinya bunting atau mereka 'clash'.

Adapun yang kuat agama ini, mereka menghadapi gangguan Jin a.k.a hormon yang kuat kerana tiada lelaki yang melayani atau bercinta dengan mereka. Justeru 'Jin, saka, sihir, kena buatan orang' menjadi rutin harian sehinggalah mereka bernikah. 

Itu pun sebelum nak bernikah seksa juga, nak buat keputusan, serba salah, hati tak tenang, itu-ini sehinggalah dah menikah barulah Jin itu pun mula hilang.

Malangnya fenomena ini (fitrah anak gadis perlu menikah) jarang diambil berat oleh ibubapa dan masyarakat. Lalu menyebabkan anak-anak gadis yang masih belajar ini, kerana tertekan, emosi, gangguan perasaan akibat Jin hormon kerap menyebabkan mereka disalah anggap terkena sihir, makhluk halus, histeria dan sebagainya.

Ditambah pula bercambahnya pak ustaz, pusat rawatan menipu yang suka menyalahkan Jin bagi setiap sakit, pening dan masalah manusia. Maka berleluasalah talbis Iblis (belitan Iblis) dalam masyarakat.

Syaitan ni jahat dan licik, dia tak dapat goda muslimah yang kuat beragama dengan zina, sosial, dedah aurat maka dia akan menggoda muslimah dengan kepercayaan khurafat, syirik, percaya gangguan Jin dan sebagainya.

Perempuan selalu sakit adalah disebabkan masalah hormon, ianya boleh menjadi penyebab kanser, akibat pemakanan tak seimbang, emosi, cara hidup yang tak aktif, kurang senaman (berapa ramai geng tudung labuh ni bersenam?), serta antibodi yang lemah apabila mengandung, gangguan emosi apabila datang bulan dan sebagainya.

Syaitan dan Jin memang wujud, tapi bukanlah kerjanya bagi manusia jadi sakit badan sebaliknya tugasnya ialah untuk menyesatkan anak Adam. Menjadikan muslimat percaya rawatan Islam yang mengarut, pak ustaz yang menggunakan agama untuk buat duit lebih untung dari bagi muslimat kena sihir atau buatan orang.

Semoga Allah menyelamatkan kita dan kaum keluarga kita daripada tipudaya Syaitan dan Iblis!
Dari Wall Facebook Encik Emran Ahmad